Župa Uznesenja Blažene Djevice Marije - Katedrala Poreč

: Ja sam vrata, govori Gospodin, tko kroz međe uđe, spasit će se; ulazit će i izlaziti i pašu nalaziti. (Usp. Iv 10, 9)
: Neka ti srce bude posudica koju ćeš uvijek napuniti na izvoru Božje ljubavi! (sv. Katarina Sijenska)
: "Ja sam svjetlo svijeta; tko ide za mnom, neće hoditi u tami, nego će imati svjetlost života." - Ivan 8,12

Papina kateheza na općoj audijenciji u srijedu 25. travnja 2018.

Draga braćo i sestre, dobar dan!

Nastavljamo s razmišljanjem o krštenju, uvijek u svjetlu Riječi Božje.

Evanđelje je to koje osvjetljava kandidate i potiče prihvaćanje vjere: „Krštenje je na osobit način 'sakrament vjere', jer je sakramentalni ulazu život vjere" (Katekizam Katoličke Crkve, 1236). A vjera je predavanje sebe samoga Gospodinu Isusu, kojeg se priznaje kao „izvor vode... koja struji u život vječni" (Iv 4, 14), „svjetlo svijeta" (Iv 9, 5), „život i uskrsnuće" (Iv 11, 25), kao što, i dan-danas, uče katekumeni koji se pripremaju za primanje sakramenata kršćanske inicijacije. Poučljivi Isusu, njegovu učenju i njegovim djelima, katekumeni ponovno proživljavaju iskustvo žene Samarijanke koja žeđa za vodom života, čovjeka slijepa od rođenja koji je progledao, Lazara koji izlazi iz tame groba. Evanđelje nosi u sebi snagu preobrazbe onih koji ga prihvaćaju vjerom, izbavljajući ih od vlasti zloga kako bi naučili služiti Gospodinu s radošću i u novosti života.

U četvrtak, 19. travnja 2018., povodom prve obljetnice smrti biskupa Antuna Bogetića, misno slavlje  u porečkoj bazilici predvodio je porečki i pulski ordinarij mons. Dražen Kutleša, u suslavlju s više svećenika, a na toj su misi sudjelovali i sudionici državnog natjecanja iz vjeronauka, koje se održava u Poreču od 18. do 20. travnja.

 

 

Papina kateheza na općoj audijenciji u srijedu 18. travnja 2018.

Biblijski odlomak: Ivanovo Evanđelje 3, 5-6
"Odgovori Isus (Nikodemu): 'Zaista, zaista, kažem ti: ako se tko ne rodi iz vode i Duha, ne može ući u kraljevstvo Božje. Što je od tijela rođeno, tijelo je; i što je od Duha rođeno, duh je'".

Draga braćo i sestre, dobar dan!
Nastavljamo, u ovom uskrsnom vremenu, kateheze o krštenju. Značenje krštenja jasno se vidi iz njegovog slavljenja, pa ćemo tome posvetiti pažnju. Kad promatramo liturgijske geste i riječi, možemo uočiti milost i zadaću ovog sakramenta, koje treba uvijek iznova otkrivati. Spominjemo ga se u škropljenju blagoslovljenom vodom koja se može činiti nedjeljom na početku mise, kao i u obnavljanju krsnih obećanja na vazmenome bdjenju. Naime, ono što se događa u slavlju krštenja pokreće duhovnu dinamiku koja se provlači kroz sav život krštenika; to je početak procesa koji nam omogućuje živjeti ujedinjeni s Kristom u Crkvi. Zato nas povratak izvoru kršćanskog života vodi do toga da bolje razumijemo dar koji smo primili na dan našeg krštenja i obnovimo svoju predanost da na nj odgovorimo u stanju u kojem se danas nalazimo. Moramo obnoviti predanost, bolje razumjeti taj dar, koji je krštenje, i sjetiti se dana našeg krštenja. Prošle srijede sam zatražio da za „domaću zadaću" svaki od vas zapamti dan krštenja, kad je kršten. Znam da neki od vas to znaju, drugi, ne; oni koji to ne znaju, neka pitaju rođake, druge osobe, kumove, kume... neka ih pitaju: „Koji je datum mog krštenja?", jer je krštenje novo rođenje i to je kao drugi rođendan. Jeste li to shvatili? Napravite tu zadaću kod kuće, pitajte: „Koji je datum mog krštenja?".

Iz papina nagovora uz molitvu Kraljice neba, 15. travnja 2018.

Draga braćo i sestre, dobar dan!

U središtu ove treće vazmene nedjelje je iskustvo Uskrsloga koje su imali njegov učenici, svi zajedno. To se posebno vidi iz Evanđelja koje nas ponovno vodi u dvoranu Posljednje večere, gdje se Isus pokazuje apostolima, upućujući im ovaj pozdrav: „Mir vama!" (Lk 24, 36). To je pozdrav Krista Uskrsloga, koji nam daje mir: „Mir vama!". Tu je riječ i o miru duše i o miru koji se stvara u međuljudskim odnosima. U zgodi koju opisuje evanđelist Luka snažno se ističe realizam uskrsnuća. Isus nije utvara. Nije riječ o ukazanju Isusove duše, već o njegovoj stvarnoj prisutnosti s uskrslim tijelom.

 

 

Papina kateheza na općoj audijenciji u srijedu 11. travnja 2018.

Draga braćo i sestre, dobar dan!
Pedeset dana vazmenoga liturgijskog vremena pogodni su za razmišljanje o kršćanskom životu koji je, po svojoj naravi, život koji dolazi od samoga Krista. Mi smo, naime, kršćani u onoj mjeri u kojoj dopuštamo da Isus Krist živi u nama. Odakle moramo početi da oživimo ovu svijest ako ne od samog početka, od sakramenta koji je zapalio kršćanski život u nama? A to je krštenje. Kristova Pasha, s njezinom karikom novosti, dopire do nas po krštenju da nas preobrazi na njegovu sliku: krštenici pripadaju Isusu Kristu, on je Gospodar njihova života. Krštenje je „temelj cijeloga kršćanskog života" (Katekizam Katoličke Crkve, 1213). To je prvi od sakramenata, jer predstavlja vrata koja dopuštaju Kristu Gospodinu da prebiva u našoj osobi a nama da uronimo u njegovo Otajstvo.

Porečki i pulski ordinarij mons. dr. Dražen Kutleša misno slavlje svetkovine Uskrsa predvodio je u porečkoj bazilici.

U svetopisamskom prikazu Isusova posljednja tri dana ovozemaljskoga života vidimo mnoge likove koji su svojim djelovanjem pokazali svoju pravu narav i koje su njihove namjere, rekao je biskup na početku homilije.

Najveća nelogičnost današnjeg dana je da mi ljudi daleko lakše prihvaćamo i shvaćamo smrt i tamu nego Uskrsnuće i svjetlost. Možda nam je lakše shvatiti ono zemaljsko jer su zemlja i grob opipljivi, a svjetlost i Uskrsnuće ne možemo doživjeti svojim rukama. Biskup je istaknuo kako jedna od temeljnih poruka Uskrsa leži u pitanju koje Pilat postavlja kada mu dovode Isusa, „Što je Istina?“. To se čovjek pitao kroz cijelu povijest a pita se i danas. U ljudima oko Isusa nalazimo različite odgovore, Kajfa postupa utilitaristički – bolje da jedan čovjek umre za narod nego da cijeli narod pogine, razmišlja po logici - nije važno što je istina nego je važno što je za mene korisno; Pilat pušta na slobodu Barabu jer je to pragmatično rješenje, jer je to u praksi provedivo, svatko tumači i primjenjuje istinu kako mu odgovara. Treći skupina pak tvrdi da je istina sve ono što čovjek kaže, to nazivamo relativizmom, po tome postoji onoliko istina koliko i ljudi. Možemo reći da nikoga ne interesira objektivna istina nego je važna ona istina koja ima više odjeka u javnosti. No Istina je samo jedna, a tu je potrebno promijeniti i pitanje - “Tko je Istina?“ - Istina je Isus Krist, istaknuo je biskup Kutleša. Ljudi se u Isusu Krstu suočavaju sa svojom istinom i nalaze odgovore.

Ove web stranice koriste kolačiće radi što boljeg iskustva posjetitelja stranice. Molimo da prije korištenja web stranice pročitate opće uvjete korištenja, uvjete zaštite osobnih podataka i Informacije o kolačićima. Klikom na poveznicu 'Zatvori' potvrđujete prihvaćanje kolačića na ovim stranicama.